Jak się przygotować do wzięcia udziału w targach?

Jak się przygotować do wzięcia udziału w targach?

Przygotowując się do wzięcia udziału w targach, powinniśmy opracować cały plan działania, który nie ogranicza się jedynie do zarezerwowania miejsca i obmyślenia wizualnej przestrzeni wystawienniczej. To proces wymagający czasu, kreatywności i podjęcia odpowiednich decyzji, na co należy zwrócić uwagę?

Jak się przygotować?

Na początku warto postawić sobie kilka istotnych pytań po to, by móc udzielić na nie szczerej odpowiedzi.

  1. Czy wiesz w ogóle, dlaczego wystawiasz swoją ofertę? Na samym starcie planowania, należy się zastanowić, co chcemy osiągnąć, udając się na targi. Targi to idealny sposób na zwiększenie sprzedaży produktów, to świetna reklama, to rozszerzenie kontaktów, pozyskanie nowych klientów, budowanie marki, to możliwość dotarcia do licznego grona ludzi, do których normalnie nie mielibyśmy szansy dotrzeć. Na czym zależy ci najbardziej?
  2. Jakie targi najlepiej wybrać? Takie, które pomogą twojej firmie. Jeśli marzy ci rozwój na arenie międzynarodowej, wybierz targi organizowane w innych państwach, jeśli chcesz poszerzyć swoje działania w Polsce, skup się na rodzimych targach, jeśli twoje przedsiębiorstwo jest skupione na świadczeniu usług w konkretnym rejonie, zdecyduj się na lokalne targi, jeśli twoja marka działa na rynku ogólnopolskim, właśnie takie targi są dla ciebie.
  3. Na jakie stoisko się zdecydować? Możesz postawić na tradycyjne stoiska systemowe, na stoiska modularne bądź mobilne. Wygląd zabudowy powinien być uzależniony od rodzaju przedstawianych produktów. Jeśli oferujesz ekskluzywny produkt, zadbaj o luksusowy design. Nie przesadzaj w ilości wyposażenia, ale też nie miej go za mało. Wybierz odpowiednie umiejscowienie stoiska i jego kształt, zleć jego wykonanie profesjonalnym firmom lub postaw na zakup gotowych elementów.
  4. Jakimi kosztami dysponujesz? To bardzo ważny punkt, ponieważ musisz wziąć pod uwagę nie tylko wypożyczenie zabudowy wystawienniczej czy samo wynajęcie powierzchni, lecz także budowę stoiska, reklamę, gadżety promocyjne oraz wynagrodzenie obsługi.
  5. Kogo zatrudnić? Najlepiej zdecydować się na osoby, które posiadają należytą wiedzę na temat wystawianych produktów.
  6. Jak przyciągnąć ludzi? Ułatwić ci to mogą gadżety w formie prezentów, konkursy z nagrodami, rabaty na produkty, pokazy czy degustacje. Nie wolno jednak zapomnieć o ciekawym wyglądzie stoiska, przykuwającym uwagę.
  7. Jak zainteresować media? Bądź otwarty, zapraszaj dziennikarzy do stoiska, możesz też zorganizować konferencję prasową.

Dodaj komentarz